Världens bästa Nixon

För exakt två år sen fick jag och Elvira svar på ett mail vi skickat in till surf, det var tyvärr fullt i dressyrgruppen men de undrade ifall vi hellre ville börja i hoppgruppen. Vi tvekade och pratade ihop oss, vi hade väl inte hoppat så mycket? Och inte speciellt högt heller, tänk ifall vi skulle börja hoppa banor på 90 cm första lektionen. Men vi tackade ja till sist.
 
Har inte ångrat mig sen dess, har fått rida två år i hoppgruppen och ridit Nixon varje lektion. Den ponnyn har lärt mig så otroligt mycket, från att vara väldigt hopprädd till att hoppa enkelhinder på 1,10. Från att knappt kunna hoppa ett hinder i galopp till att hoppa banor på 90cm-1m. Han är så otroligt underbar på alla sätt och vis. Hoppar över vattenmattor, murar, trippelbarrar, svinryggar och solfjädrar utan att tveka.
 
Jag har känt ett tag att det har varit dags för mig att byta från hoppgruppen, både för att jag har tröttnat på att hoppa varje vecka och så trivs jag bättre i dressyrgruppen som jag bytt till. Det var ett bra tillfälle att byta då jag och Nixon fick ett bra avslut med två tävlingar på 80 cm, en klubb och en lokal, och båda var felfria med en bra ridkänsla. Det kunde inte ha gått bättre och jag är så himla glad att jag fått den här chansen att utvecklas tillsammans med världens bästa ponny. ♥
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0