Dixie, Nixon, Dixie, Nixon

I onsdags köpte jag Evelinas ridlektion i dressyrgruppen och fick rida Dixie. Hon är ju riktigt stark och jobbig att rida men hon kändes väldigt fin ändå. Fram till galoppen var hon hur fin som helst, sen blev hon jobbigare. Är nöjd iallafall.

I torsdags hade vi första ridpasset på lägret. Hoppning var det som gällde, och jag hade Nixon. Han var hur fin som helst, hade bra tryck framåt och hoppade jättefint. Det var så roligt, han var så himla fin. Dock så blev det en avramling för mig efter ett missförstånd mellan mig och min ridlärare, haha. Men det gick bra och jag är väldigt nöjd.
 
Igår hade vi det andra ridpasset på lägret, denna gång dressyr. Var tänkt att jag skulle rida Hebel men fick Dixie istället. Vi hade serpentinbågar, öppna, och lite voltarbete. Hon var väldigt fin men hur stark som helst. Ibland gick det bra men för det mesta fick jag kramp i armarna. Är nöjd att hon gick så fint, men hade velat ha lite mer reaktioner när jag bromsade.
 
Igår var det även hopplektion i hoppgruppen. Var väldigt trött och lite smått borta, var inte alls taggad på att rida. Hade helst av allt velat åka hem och sova, haha. Vi hade en bana med lite blandade hinder. Räcken, oxrar, kombination, en klurig sväng och en vattenmatta under ett av hindren. Nixon tittade lite extra på vattenmattan och tvekade innan språnget, men är nöjd att han hoppade iallafall. Sista rundan låg på 90 cm och det gick hyfsat bra. Fina språng men han var lite trött, är ändå nöjd över honom. Bästa Nixon ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0