Tävling med Fille

I lördags var det dags för tävling ;) Kände mig taggad, men jag var riktigt nervös över hoppningen!

Jag har helt ärligt aldrig suttit på en snällare häst än Fille, iallafall när man ska hoppa. Var lite orolig att han skulle vara för tittig inne på banan då han var jättefjantig på framridningen innan. Men han var så himla snäll och tittade inte på en endaste grej. Över alla hinder kom vi, men inte med någon vidare fart haha. Det gick så otroligt långsamt även fast jag hade sporrar och spö, och smackade hela banan. Ibland taggade han till mellan hindren, bara för att sakta in just innan och hoppa från nästan stillastående. Ett nedslag blev det, första hindret men det gör ingenting alls. 

Jag var så otroligt glad när jag red ut från banan! Jag som nästan förväntat mig att vi skulle vägra ut oss eller att jag skulle ramla av, och så kommer vi runt med endast ett nedslag! Han var så otroligt duktig, fina Fille! ♥




När det var dags för dressyr var både jag och Fille trötta, så vi tog det lugnt på framridningen. Han kändes otroligt stel och ovillig från början, men sen släppte det mesta och han kändes riktigt fin när vi väntade på vår tur. 

Väl inne på banan var han fin men blev väldigt spänd när vi närmade oss domarbilen, en gång under programmet hoppade han tillochmed baklänges för att han blev rädd för den. Även dressyrstaketet var läskigt och Fille tog det säkra före det osäkra och gick en meter innanför spåret. Annars kändes han fin och jag var nöjd efteråt. Fina ponny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0