Alanya dag 1

Nu ska jag försöka ge mig på att berätta om veckan i Alanya som förmodligen var den bästa tiden i mitt liv, har nog aldrig mått så bra som jag mådde då.
 

Nån gång efter klockan 20 gick planet från Umeå och vi var sjukt taggade på flygplanet. Även jag, med min vidriga flygrädsla, var riktigt peppad haha. Flygresan var däremot hemsk med luftgropar hela vägen men fram kom vi till slut!

Trötta som få kom vi äntligen fram mitt i natten!

Bussresan till hotellet tog nästan tre timmar men vi var nervösa att missa hotellet så vi vågade inte sova haha. Väl på hotellet gick vi och la oss direkt.
 
Dagen efter steg vi upp 9 som vi bestämt innan och åt en riktigt god frukost!
 
Efter frukosten bestämde vi oss för att utforska Alanya lite och begav oss ner mot hamnen.

Vi blev kompis med killarna på ica-affären vid vårt hotell och de bjöd oss på räserskjuts till och från en restaurang där vi åt lunch.
 
Utsikten från ett av våra hotellrum, högst upp i huset och sjukt vackert!

Resten av dagen hängde vi i poolen innan vi började göra oss iordning för kvällen.
 
När vi tidigare gick ner till hamnen såg vi en mysig restaurang där vi sen valde att äta middag. Det var verkligen jättefint där och personalen var så himla trevliga. Favoritstället där det blev några återbesök om vi säger så!

På kvällen träffade vi några trevliga norrmän som vi hängde med. Dom var riktigt trevliga killar och vi hade väldigt kul. Efter lite kortspel och så på deras rum följde vi med dom till the Doors, en skandinavisk klubb nere i hamnen som därefter blev vårt standardställe. Sjukt rolig kväll helt enkelt och livet var verkligen på topp för vi hade ju hela veckan kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0