Som jag tycker om den här ponnyn

Igår red jag Lusen som vanligt och vi red ute på banan för första gången i år. Det var härligt att få komma ut och ponnyerna fick lite extra energi, något som iallafall jag inte tackar nej till. 
 
Vi hade lite bommar då vi både skulle minska och öka traven över dom. Att minska traven gick för det mesta galant då det gärna är så han går, han har lätt för att korta traven men lite svårare för att länga den. Bjuder på några filmsnuttar då Mias kompis var med och filmade, så kul att få lite filmer!
 

Här kortar vi traven, han kändes lite väl studsig igår och delar av lektionen kom jag inte ner i sadeln ordentligt men annars gick det helt okej.
  



Här ökar vi traven. I början gick det inte alls, han tjurade ihop helt och började slänga upp huvudet och trippa i sidled. Jag bestämde mig för att ta det en gång i lättridning, som ni ser på den övre filmen, och drev på honom som tusan haha. Men OJ vilken trav han fick, fina fina fina Lusen. När jag gången efter satte mig ner i sadeln så svarade han framåt direkt och fick en superfin känsla över bommarna! 
 
Ökningar är något av det vi behöver jobba mer med då det aldrig riktigt funkar på tävling men nu var det som att jag förstod lite mer hur jag skulle rida för att få ut något av det. Spännande att se hur det går för oss på tävlingsbanan i år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0