Bästa, bästa Lusen

Bild från vår senaste tävling.
 
Igår red jag Lusen i dressyrgruppen och bommar stod på schemat, meningen var att vi skulle kunna påverka hästens gångarter, behålla hästen på tygeln över bommarna och få in bakbenen mer under dem. Efter att ha ridit Monika föregående dag hade jag träningsvärk i armar och ben samt ett skavsår i knävecket, men jag upplevde ändå att det var mycket enklare att orka rida ihop Lusen efter att ha ridit en större häst. 
 
Lusen var hur fin som helst hela lektionen, inget krångel alls utan allt fungerade och jag hade en väldigt bra känsla. I slutet hade vi galoppbommar då vi först skulle korta galoppen väldigt mycket, det tyckte han var jättejobbigt så han sparkade och höll på, sen skärpte han till sig och det gick jättebra, han fick en magisk galopp och jag ska försöka behålla den känslan till nästa tävling. Efter en stund skulle vi istället öka galoppen över bommarna, det tyckte han däremot var jättekul så även där blev det lite sparkar men det gick hur bra som helst ändå.
 
Så för att sammanfatta lite, en fruktansvärt rolig och bra lektion, allt satt verkligen där det skulle. Fina, bästa hästen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0