Tisdag

Sitter på skolan nu på dagens första lektion. Har en lång skoldag idag, ska direkt hem sen och lämna iväg moppen som nu är såld. Sen ikväll väntar middag med några fina personer, så det är en bra dag idag helt enkelt.

Alanya dag 5

Vi skämde ut oss lite, haha.

Dagen spenderades på stranden i vanlig ordning, dock var det så höga vågor att iallafall jag aldrig vågade mig i.

Efter stranden gick jag och Linda direkt till marknaden för att införskaffa varsin keps. Vi var helt enkelt trötta på att låna killarnas haha, och vi sökte runt hela marknaden innan vi hittade någon. Vi lärde även känna en kille som hette Leon, vi köpte en väska och plånböcker av honom och blev bjudna på cola.

Killen som ägde serveringen på stranden där vi alltid hängde tipsade oss om ett beach party och vi bestämde oss för att åka dit.
Väldigt fint var det där, grillbuffé till middag och gratis dricka fram till klockan 23.

Hade riktigt kul där innan vi drog vidare till the Doors som alla andra kvällar.

Elvira, Filip och Dahggen tog lite fina bilder där inne, vi vågade inte riktigt ta med våra mobiler ut så det finns inte så många bilder just från the Doors.

Alanya dag 4

Efter en minst sagt sjuk natt/morgon vaknade vi efter alltför lite sömn. Vi åt frukost som vanligt även om vi pratade mer än åt. Efter frukosten åkte vi till stranden, till en annan del än där vi brukade vara.

Sen rörde vi oss tillbaka till hotellet för att göra oss iordning.

På kvällen åt vi på facebook, en restaurang som låg vid killarnas hotell.

Dom var riktigt trevliga där och vi fick en bra start på kvällen! Om jag inte minns helt fel nu så gick vi tillbaka till killarnas hotell och förade lite till innan vi tog en taxi till the Doors.

Senaste tiden

Det känns som att allt flyter på rätt bra för tillfället. Skolan tar inte upp alltför mycket tid, hänger med fina vänner på fritiden och mår allmänt bra. Bjuder på lite bilder!

Alanya dag 3

Nu hade då norrmännen åkt hem, kändes riktigt tråkigt då vi hade haft roligt med dom. Däremot blev det inte sura miner särskilt länge då våra killkompisar från Umeå kommit till Alanya nu. Jag, Linda och Frida bestämmer oss för att gå på ett litet äventyr ner mot stranden, vi fick en vägbeskrivning av våra receptionister (som förövrigt var hur trevliga som helst) och försöker hitta dit.

Under tiden vi går bestämmer vi träff med killarna som kommit fram under natten, och går vi går förbi deras hotell för att hälsa.

Sen blir det helt enkelt så att vi beger oss till stranden allihop. Vi badade i vågorna och åt lunch på en mysig servering som också blev vårt stammisställe. Sjukt härligt att vara vid havet dessutom!

Sen tog vi med killarna till bake and cake för att visa dom "vårt" ställe haha.

Sen begav vi oss till killarnas hotell där vi förade på deras monsterbalkonger som var hur härliga som helst. Kortspel och lite annat blev det innan det blev killarnas första kväll på the Doors.

Alanya dag 2

Vi hade gjort en deal redan innan resan att vi skulle träffas varje morgon vid frukosten klockan 9 för att inte sova bort hela dagen, och det lyckades vi faktiskt med alla dagar utom en då vi tog sovmorgon.

Vi började dagen med en liten tur till marknaden som låg rätt nära vårt hotell.
Resten av dagen blev en riktigt härlig dag då vi bara hängde i poolen, pratade med norrmännen och låg och solade.

När kvällen närmade sig traskade vi iväg till bake and cake igen för att äta middag.
Jag och Elvira räknar blåmärken.
När vi fick tillbaka kvittot blev vi riktigt förvånade haha!

Sen umgicks vi återigen med våra kära norrmän, det var deras sista kväll vilket kändes lite tråkigt men vi hade väldigt roligt ändå.

Bästa fjällen

För två veckor sen packade vi två bilar fulla till bristningsgränsen och begav oss till min stuga i fjällen. Tre dagar blev det, väldigt välbehövligt att få komma iväg lite med världens härligaste människor. Vi hade riktigt roligt och om jag känner oss rätt kommer det säkert bli fler gånger.

Alanya dag 1

Nu ska jag försöka ge mig på att berätta om veckan i Alanya som förmodligen var den bästa tiden i mitt liv, har nog aldrig mått så bra som jag mådde då.

Nån gång efter klockan 20 gick planet från Umeå och vi var sjukt taggade på flygplanet. Även jag, med min vidriga flygrädsla, var riktigt peppad haha. Flygresan var däremot hemsk med luftgropar hela vägen men fram kom vi till slut!

Trötta som få kom vi äntligen fram mitt i natten!

Bussresan till hotellet tog nästan tre timmar men vi var nervösa att missa hotellet så vi vågade inte sova haha. Väl på hotellet gick vi och la oss direkt.

Dagen efter steg vi upp 9 som vi bestämt innan och åt en riktigt god frukost!

Efter frukosten bestämde vi oss för att utforska Alanya lite och begav oss ner mot hamnen.

Vi blev kompis med killarna på ica-affären vid vårt hotell och de bjöd oss på räserskjuts till och från en restaurang där vi åt lunch.

Utsikten från ett av våra hotellrum, högst upp i huset och sjukt vackert!

Resten av dagen hängde vi i poolen innan vi började göra oss iordning för kvällen.

När vi tidigare gick ner till hamnen såg vi en mysig restaurang där vi sen valde att äta middag. Det var verkligen jättefint där och personalen var så himla trevliga. Favoritstället där det blev några återbesök om vi säger så!

På kvällen träffade vi några trevliga norrmän som vi hängde med. Dom var riktigt trevliga killar och vi hade väldigt kul. Efter lite kortspel och så på deras rum följde vi med dom till the Doors, en skandinavisk klubb nere i hamnen som därefter blev vårt standardställe. Sjukt rolig kväll helt enkelt och livet var verkligen på topp för vi hade ju hela veckan kvar!

Hej igen!

Tänkte bara kika in lite och säga att jag lever! Har massor att berätta och ruskigt mycket bilder att visa så det kommer när jag kommit igång lite. Tänkte ta tag i bloggen faktiskt!