Bildbomb

Här kommer lite fler bilder från den senaste veckan. Ungefär 5 minuter från vår lägenhet ligger Alanyum som är Alanyas största köpcenter, där brukar vi alltid handla och ibland köper vi med oss burger king till middag. Så fruktansvärt gott! På första våningen i köpcentret finns matbutiken, smink, böcker osv, på andra våningen finns det kläder och överst ligger alla restauranger.

För någon dag sen tog vi bussen till Oba för att gå på marknaden, vi hittade inget vi sökte där så vi tog bussen tillbaka in till stan till den vanliga marknaden.

Länge sen nu

Hej igen! Nu var det länge sen jag skrev. Den senaste tiden har vi badat i poolen, varit på stranden, ätit god mat, myst på balkongen, träffat en massa trevligt folk och ätit på en restaurang vi inte besökt sen vi var här för ett år sen, Picasso.

Igår åkte vi till Picasso igen med tre killar från Stockholm som vi träffade. Vi drack lite drinkar och hade väldigt kul!

Vår lägenhet

Nu har vi fått flytta in i vår lägenhet! Den ligger på promenadavstånd från hotellet vi bodde på så det har inte varit så svårt att lära sig hitta här. Området heter Cikcilli och det kommer vi nog aldrig lära oss att uttala haha.

Vi har iallafall kombinerat kök och vardagsrum, två sovrum, två badrum, en stor hall och en stor balkong. Själva lägenheten är väldigt ljus och fräsch så vi är väldigt nöjda!

Om gårdagen

Idag åkte vi till stranden för första gången för denna gång, det var sjukt härligt och varmt. Det har inte hänt så mycket annars, vi åt middag på theos som vanligt.

En del har säkert hört vad som hände här igår, det var ett litet pådrag då en demonstration urartade nere i hamnen. Vi har inte märkt något då vi inte bor i centrum och våra turkiska vänner brukar säga till om det är farligt någonstans. Tänkte bara berätta det så ni vet om det iallafall, att vi mår bra och att det inte var så farligt som det verkade i alla nyhetsartiklar.

Poolen och the Doors

Här fortsätter vi leva drömlivet! De senaste dagarna har vi hängt i poolen hela dagarna och bondat med två av bartendrarna. Varje kväll har vi ätit middag på theos och igår fortsatte vi kvällen ut i the Harbour för att gå på the Doors. Det var riktig nostalgi alltihop, speciellt låtarna, och vi hade hur kul som helst!

Fler bilder från båtturen

Theos

Igår blev vi kvar lite längre än vad vi tänkt på Theos, tror vi var hemma kring 3 någon gång. Av den anledningen var vi väldigt trötta idag så vi har hängt i poolen hela tiden. Det är så fruktansvärt varmt här nu så vi kunde knappt sola utan vi har badat hela tiden.

Just nu sitter vi på Theos igen och har just ätit, vi lär bli kvar här resten av kvällen också. Älskar killarna som jobbar här, vi har så kul med dom!

Bästa staden

Äntligen är vi här! Vi lever verkligen drömlivet i Alanya, vårt största problem är vilken färg vi ska ha på våra flip-flops. Det är verkligen härligt att vara tillbaka och hälsa på alla igen.

Igår var vi på en båttur med några danskar från vårt hotell, det var så fint med klarblått vatten. Jag som är så rädd för vatten är väldigt stolt över att jag vågade mig på att bada. I slutet hoppade jag till och med från båten och vi simmade runt med danskarna.

Sista kvällen i Sverige

Nu är vi framme i Stockholm efter en heldag i bilen. Det är så fint väder här nu så vi gick och köpte glass innan vi landade i soffan. Ikväll ska vi äta middag här innan vi får skjuts till Arlanda. Flyget går 00.30 så vi får en sista kväll här i Sverige!

Jag har förresten fått väldigt stränga direktiv om hur den här bloggen ska uppdateras under våra veckor i Alanya så jag ska verkligen försöka skriva något nästan varje dag.

Ledighet

Idag lämnade jag in namnbrickan och mina finfina arbetskläder som jag rockat i sommar, har känt mig som en glassförsäljare men så får det vara ibland. Jag har haft så otroligt roligt i sommar och jag kommer verkligen sakna det, har träffat så många härliga människor. Extra roligt har det varit sista veckan nu då högsäsongen är över. Vi har gått lös på glassen som ska slängas och igår hade vi grillkväll på Nydala. Åh vad jag kommer sakna allt!

FC

Jobbdagen igår gick tack och lov i en rasande fart så det var skönt. De senaste dagarna har vi inte haft så mycket att göra så det var skönt att det vände nu. Idag jobbar jag igen, börjar 11 så ska snart börja ta mig upp ur sängen. Det är så lyxigt med sovmorgon!

Fem dagar

Idag är det fem dagar tills vi åker och det känns helt galet, sjukt och underbart på samma gång. Igår var jag och mamma på maxi och köpte lite nödvändigheter, svårt att veta vad man ska ha med när man ska vara borta i fem veckor.

Annars rullar livet på, igår hade jag min första dag på länge då jag var helt ledig utan något inplanerat så jag började se en ny serie och var ute och gick senare på kvällen. Så härligt! Nu jobbar jag ända tills vi åker.