Ridningen den här veckan

Igår red jag Fille, vi red dressyr på banan. Red med sporrar för första gången i mitt liv, och dessutom spö så denna gång fick mina ben vila lite, haha. Han var otroligt fin och jag var väldigt nöjd efter lektionen.

Idag var jag mer eller mindre inställd på att få rida Aria, men istället hade alla bytt hästar så jag fick istället Kate. Har aldrig ridit henne men det gick bra ändå. Vi hade lite markarbete och det mesta gick bra, fast självklart har jag inte hittat riktigt rätt sätt att rida henne än. Hon var mjuk och det kändes som att "åka häst" men samtidigt blev jag jättetrött och fick jobba hela tiden!

Här är en bild på fina Kate, eller Crazy Kate som hon egentligen heter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0