Fattningar, avbrott och hopp

I onsdags red jag Fille igen och det stod fattningar och avbrott på schemat. Precis vad vi behövde inför tävlingen! Red med mina nya sporrar och dom funkade väldigt bra, behövde inte alls använda dom så mycket som när jag har lånat andras. 
 
Han var väldigt fin, med ett fint tryck i stegen och lyssnade bra. Han kändes inte så stel den här gången, och några fattningar blev riktigt bra! Självklart just när min ridlärare inte tittade, men ändå haha. Jag har kommit på hur jag ska göra nu iallafall. 
 
I slutet av lektionen fick vi prova att hoppa ett hinder för att få lite känsla inför tävlingen. Det var ganska mörkt ute och det märktes på hästarna att dom inte riktigt såg bommarna så bra, så dom blev lite osäkra. Fille var duktig och han kändes väldigt rolig att hoppa, kul att han bjöd framåt själv också!
 
Fina ponny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0