Dressyrtävling

Igår tävlade jag Lusen för andra gången och det gick mycket bättre än förväntat! Han var väldigt pigg på framridningen så jag kunde galoppera fram honom ordentligt utan att han blev trött. Kollade så han lyssnade framåt och bakåt, ställde och böjde, gjorde några fattningar och samlade honom i galoppen.
 
Väl på banan var han ruskigt spänd från början och trippade på som bara den. Sen slappnade han av lite och släppte ner mig i sadeln, haha. Det enda som krånglade var att han fattade fel galopp men när jag fattade ny blev det rätt, så jag kan inte vara mer nöjd över honom. 61,8% slutade vi på och det är en klar förbättring från förra tävlingen då vi fick 51%. Fina, fina Lusen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0