Fina Lusen

Fick rida Lusen igår, skulle egentligen ha Rocky men jag och Ebba bytte. Vi hade en övning där vi skulle öva på att hålla hästarna raka. Lusen var svettig redan innan jag satt upp så jag kände direkt att det inte skulle bli särskilt lätt. 
 
 
Från början var han lite smådryg och ville inte gå fram, sen gick det bättre och han blev jättefin. Sen skulle vi lägga till en galoppvolt i övningen och då blev mer eller mindre allt kaos. Till slut skippade jag övningen helt och fokuserade på att få honom att bjuda framåt och sen försöka fatta galopp. I slutet galopperade vi på stora mittvolten och då blev han jättejättejättefin, bjöd framåt och sökte sig neråt. Då gav jag mig och skrittade tills de andra slutade också. 
 
Har anmält mig till en dressyrtävling den 18 januari. Ska rida Lusen i en LB:1 och det kan verkligen gå hur som helst. Spännande ska det bli iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0