Världsbästa Lus

Red Lusen igår på ridlektionen och han var en helt annan ponny redan från början, om vi jämför med hur han var på tävlingen. Vi körde en övning från MSVC-programmet då vi övade på sluta ur halvvolt. Lusen kändes pigg och glad redan från början och största fokus låg hela lektionen på att få honom att svara framåt, segade han ihop så tog jag ett extra varv runt fyrkanten då jag red lätt och tänkte framåt, framåt, framåt. 
 
Överlag så var han fin och slutorna gick verkligen över förväntan. Fina ponny! Pratade med Emmeli sen och även om jag inte blev uttagen till dressyrsatsningen kommer jag få tävla på hemmatävlingarna förutsatt att det inte händer något haha. Det ska bli jättekul och det känns peppande att ha något att träna inför igen!
 
En bild från i somras på vår första lokala dressyrtävling. Just i galoppen som den här bilden visar var han så himla fin, riktigt häftig känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0