Gratis ponny

Alltså ibland blir jag så frustrerad på denna herre och idag var det nära att jag sa upp ridningen för framtiden. Har stressat hela dagen för att hinna med ridningen och sen går det så fruktansvärt dåligt, känns mindre kul. Vi hade programridning och han gick varken framåt, bakåt eller åt sidorna, han gjorde tvärt om vad jag ville och några gånger var jag faktiskt nära på att gå in med honom i stallet igen. Jag hade en kass känsla genom hela lektionen och red som en kratta dessutom.
 
Men men, skitdagar har alla och nu måste jag ladda om för programridningen på söndag istället. Då jäklar ska han gå framåt, vi ska hålla galoppen och få till någorlunda travökningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0