Lusardo

 
Igår red jag Lusen igen, vi tränade på programdelar inför tävlingen. Han hade hoppat innan så han var lite dryg i början och ville inte riktigt jobba. Men han var överlag väldigt fin, speciellt i slutet. Jag la upp stigbyglarna framför sadeln för att orka rida mer själv och det gav resultat. Galoppen gick riktigt, riktigt bra då han var väldigt samarbetsvillig och jag kunde komma ner i sadeln bättre. 
 
Själva programdelarna gick sådär och det jag måste göra innan tävlingen är att se till att jag verkligen kan programmet. Kan jag programmet kan jag tänka mer på själva ridningen och då går det bättre. Sen funderar jag på hur jag ska kunna väcka upp honom bäst på framridningen eftersom man inte får ha spö på banan. Han har en tendens till att sega ihop lite på banan och då orkar jag inte rida honom framåt ordentligt. Men det löser sig säkert, ska tänka ut något bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0