Fråga om Kryckan

Anonym

Vad är kryckan för ponny? Kan du beskriva honom lite hur han är att rida? Vem äger honom? Tävlar han? Hur högt isåfall? Dressyr eller hoppning? Hur kommer det sig att du rider honom? :) 
Lite nyfiken kanske hehe


I våras la jag ut en annons på blocket där jag skrev att jag letade medryttarhäst, fick en hel del svar men det var inget som var intressant. Agnes och hennes mamma mailade mig om Kryckan, jag har ridit med Agnes förut och känner henne lite sen tidigare så jag visste redan vad det var för ponny och tyckte att det lät roligt. 

Kryckan är en maxad d-ponny som verkligen kan se maffig ut om han vill det, han är en otroligt snäll och mysig ponny. Han har mycket personlighet och älskar att pussas och när man kliar honom kliar han tillbaka. Han är rolig att rida, han är pigg, glad och nyfiken. Om man till exempel rider förbi en hästhage stannar han och tittar en stund innan han kan gå vidare. Jag har inte märkt av att han är dum på något sätt när jag ridit, han har hoppat till för någon sten ibland men vi har stött på både hjortar och rävar utan problem!

Med Agnes tävlar han hoppning och han är verkligen duktig på det. Han är även väldigt fin i dressyren då han är väldigt mjuk av sig själv och är väldigt känslig. 

Om ni vill veta mer om Kryckan kan ni gå in på Agnes blogg och läsa här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0