Programridning 3/5-15

Foto: Hanna Sundberg
 
Igår var det dags för programridning, hade starttid på eftermiddagen vilket var otroligt skönt! La upp framridningen så att jag galopperade fram honom innan jag tog tag i traven och det har än en gång visat sig fungera väldigt bra så jag ska nog fortsätta göra så. Jobbade även mycket med fattningar och att få honom kvick för mina hjälper och han kändes väldigt fin.
 
Inne på banan blev han extremt tittig och spände till, genom i stort sett hela programmet gick han med huvudet i luften och jag fick inte riktigt något stöd i handen. Men annars satt allt där det skulle! Något jag är väldigt nöjd över är ökningarna i både trav och galopp, och det faktum att han höll galoppen hela vägen. Framsteg! Är så nöjd över honom, det andra kommer säkert lätta av sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0